Η ιστορία της Citroen | Αυτοκινητοβιομηχανία και σήμα

Καλώς ορίσατε στον κόσμο της Citroen!
H Citroen είναι γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, που ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 1919,
από τον Andre Citroen. Σήμερα αποτελεί τμήμα τις Groupe PSA. Tην νέα εταιρική
της ταυτότητα σηματοδοτεί το σλόγκαν «Creative Technologie». Το σλόγκαν
«Creative Technologie». Στόχος του είναι να αντανακλά όλες τις εκφράσεις της
Citroen και να προβάλλει, την προσωπικότητα και τη φύση της μάρκας στα μάτια
του κόσμου.

Λίγα λόγια για τον ιδρυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας, που άλλαξε τα δεδομένα
της ευρωπαϊκής αυτοκίνησης

Γεννημένος τον Φεβρουάριο του 1878, στο Παρίσι, ο André-Gustave Citroën, ήταν
Γάλλος βιομήχανος, με γονείς που είχαν μεταναστεύσει από την Ολλανδία, γνωστός
για την δημιουργία της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας και για την εφαρμογή
γραναζιού με διπλή κεκλιμένη οδόντωση. Πέθανε τον Ιούλιο του 1935. Κανείς δεν
έχει ξεχάσει το ταλέντο και το τολμηρό του όραμα που αφήσαν το στίγμα που
αντέχει μέχρι και σήμερα. Στη διάρκεια του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Andre, έθεσε
σαν στόχο του να κατασκευάζει 50.000 βλήματα την ημέρα. Ο στόχος αυτός
υλοποιήθηκε από το εργοστάσιο Και Ντε Ζαβελ, καθώς παρήγαγε των αριθμό
βλημάτων που είχε υποσχεθεί. Ο Citroen ήταν άνθρωπος του «ρίσκου». Είχε πάθος
με τον «μπακαρά» (ένα από τα παλιότερα παιχνίδια στο καζίνο), και οι εμφανίσεις
του στα καζίνο ήταν συχνές, γεγονός που τον έμαθε να διακινδυνεύει και να κάνει
προσεκτικές και μελετημένες κινήσεις. Ήξερε ότι μπορεί να στηριχθεί στις
οργανωτικές του ικανότητες καθώς και στον πατριωτισμό των εργατών του, για τους
οποίους ποτέ δεν υπήρξε αδιάφορος – στο εργοστάσιο λειτουργούσε εστιατόριο για
3.000 εργάτες, νοσοκομείο, παιδικός σταθμός και συνεταιρισμός. Άλλωστε έχει
αποδείξει ως νεαρός την διορατικότητα του, όταν εξαγόρασε μια ευρεσιτεχνία από
έναν Πολωνό ξυλουργό για την κατασκευή γραναζιών διπλής κλίσης, ακριβώς το
θέμα που σηματοδοτεί το λογότυπο της Citroen.

To σήμα με τα διακριτικά του «λοχία»:

Σε μια επίσκεψη του λοιπόν, στην Πολωνία, το 1900, ο Andre ανακάλυψε μια
διαδικασία κοπής που βασιζόταν σε ένα εργαλείο που έμοιαζε με τα διπλά σιρίτια
που ήταν και τα διακριτικά του λοχία. Η τεχνολογία αυτή έμελλε να γίνει το μέσο
για να ξεκινήσει την καριέρα του στον τομέα της μεταποίησης. Αγόρασε την άδεια
για την διαδικασία παραγωγής και ίδρυσε την πρώτη του εταιρεία, την La Societe
des Engrenages Citroen, η οποία μετατρέπεται σ αυτοκινητοβιομηχανία μετά τον
Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Φιλοδοξία του ήταν να φτιάξει αυτοκίνητα σε προσιτές
τιμές, αντικείμενα καθημερινής χρήσης. To 1919, όταν άρχισε να κατασκευάζει

οχήματα ο Αndre, όπως ήταν φυσικό, επέλεξε για το λογότυπο του, το διπλό σιρίτι.
Το λογότυπο άλλαξε με τα χρόνια. Κράτησε όμως τα χρώματα μπλε και κίτρινο μέχρι
το 1980, όταν η εταιρεία επέλεξε λευκό σε κόκκινο φόντο για μια πιο δυναμική
εμφάνιση. Το 2009 τα σιρίτια απέκτησαν μια πιο τρισδιάστατη οπτική.

Επιβατικά αυτοκίνητα. Ονομαστική αναφορά & χρονολογίες:
Εποχή μεσοπολέμου:

Type A (1919-1921)
Type B2 (1921-1926)
Type B10 (1924-1925)
Type B12 (1925-1927)
Type B14 (1926-1928)
Type C/C2/C3 (1921-1926)
Type C4 (1928-1932)
Type C6 (1928-1932)
Rosalie (1932-1938)
Traction Avant (1937-1954)
Kegresse track (1921-1937)
TUB & TUC (1939-1941)

Μεταπολεμική περίοδος:

2CV (1948 – 1990)
Ami 6 (1961 – 1971)
Ami 8 (1969 – 1979)
Citroën Bijou (1959 – 1964)
DS/ID (1955 – 1975)
Dyane (1967 – 1984)
H Van (1947 – 1981)

Μεταγενέστερη περίοδος (1970-1980):

Acadiane (1978 – 1987)
Ami Super (1973 – 1976)
Axel (1984 – 1988)
C25 (1981 – 1993)
C35 (1974 – 1992)
CX (1974 – 1989)
FAF (1973 – 1979)
GS και GSA (1970 – 1984)
LN (1976 – 1979)
LNA (1978 – 1986)
M35 (1970 – 1971)
Méhari (1968 – 1987)
SM (1970 – 1975)
Visa (1978 – 1988)

Μοντέλα του πρόσφατου παρελθόντος :

AX (1986 – 1998)
BX (1982 – 1994)
C15 (1984 – 2005)
Evasion (1994 – 2002)
Saxo (1996 – 2003)
XM (1989 – 2000)
Xantia (1993 – 2001)
ZX (1991 – 1998)
Xsara (1997 – 2006)
C8 (2002 – 2014)
C2 (2003 – 2009)
C3 Pluriel (2003 – 2010)
Fukang 988 (1998 – 2003) εκδοχή μόνο για την κινεζική αγορά.
C6 (2005 – 2012)
C-Crosser (2007 – 2012)
C4 Aircross (2012 – 2017)
E-Méhari (2016 – 2019)
Σύγχρονα και μελλοντικά μοντέλα:
Berlingo (1996 – σήμερα)
C-ZERO (2010 – σήμερα) ηλεκτροκίνητο
C1 (2005 – σήμερα)
C3 (2003 – σήμερα)
C4 (2004 – σήμερα)
C4 Cactus (2014 – σήμερα)
C5 (2001 – σήμερα)
C5 Αircross (2017 – σήμερα)
C6 (2016 – σήμερα) εκδοχή μόνο για την κινεζική αγορά.
C-Triomphe (2006 – σήμερα) 4-πορτη εκδοχή του Citroën C4 μόνο για την κινεζική
αγορά (ένα συγγενικό μοντέλο, με το όνομα Citroën C4 Sedan, διατέθηκε στις
αγορές της Νότιας Αμερικής και ορισμένες αγορές της Νότιας Ευρώπης, μεταξύ των
οποίων η Ισπανία και η Ελλάδα.)
DS 3 (2010 – σήμερα)
DS 4 (2011 – σήμερα)
DS 5 (2011 – σήμερα)
DS 7 Crossback (2018 – σήμερα)
Elysée (2003 – σήμερα) εκδοχή μόνο για την κινεζική αγορά.
Jumpy (1995 – σήμερα)
Jumper (1994 – σήμερα)

Ειρήνη Ποντίκη

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img

Πρόσφατα

Δημοφιλή