HEALTHY SANDWICH | Από το Δημήτρη Μπερτζελέτο

Ο Ολλανδός Tjalf Sparnaay κάνει still life ζωγραφική. Θεωρείται διεθνώς ότι είναι ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους ζωγράφους που εργάζονται σε στυλ που ονομάζεται Mega of Hyper Realism. Προσπαθεί να αποτυπώσει όσο το δυνατό πιο ρεαλιστικά εικόνες οικείες του σήμερα, πολλές φορές εικόνες με σύγχρονο δυτικό φαγητό. Το εικονιζόμενο έργο λέγεται “Healthy Sandwich”.
 
 

ΤΟ ΥΓΙΕΙΝΟ ΣΑΝΤΟΥΪΤΣ


Το υγιεινό γρήγορο φαγητό αποτελεί μια ανερχόμενη ευρωπαϊκή τάση. Περιοδικά και
δημοσιεύματα που καταπιάνονται με τη σερβιριζόμενη τροφή στους καταναλωτές
(Foodservice) και ασχολούνται με τις εμπορικές τάσεις του γρήγορου φαγητού,
καταγράφουν μια στροφή στο φαγητό που κάνει καλό στην υγεία του καταναλωτή.
Παρατηρείται τα τελευταία χρόνια να δημιουργούνται πανευρωπαϊκά νέες αλυσίδες με
γρήγορο φαγητό αποκλειστικά υγιεινό, πολλές φορές με τοπικά τρόφιμα, με καλές πρώτες ύλες, με τροφές χαμηλές σε λιπαρά, σε κορεσμένα λιπαρά, σε αλάτι κλπ. Αντίστοιχα, φαίνεται οι παραδοσιακές παλαιότερες αλυσίδες ταχυφαγείων να αναπροσαρμόζουν τα μενού σε πιο υγιεινές επιλογές. Κυριότερος λόγος για όλα αυτά είναι η ευαισθητοποίηση των ίδιων των καταναλωτών. Οι σύγχρονοι καταναλωτές έχουν τη γνωστική ικανότητα να αναγνωρίζουν ποια είναι τα υγιεινά τρόφιμα, ποια μπορεί να κρύβουν περισσότερες θερμίδες κοκ..

ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΥΓΙΕΙΝΩΝ ΓΡΗΓΟΡΩΝ ΦΑΓΗΤΩΝ


-σουβλάκι κοτόπουλο: πρόκειται για μια απλή επιλογή diet friendly. Μπορεί να σταθεί ως κύριο γεύμα (μεσημέρι ή βράδυ).
-τυλιχτό σουβλάκι: η αποφυγή των τηγανητών πατατών (ποιος έφερε τις πατάτες μέσα
στο τυλιχτό; το παραδοσιακό τυλιχτό δεν είχε πατάτες, έτσι λένε οι καταγραφείς
τροφίμων) είναι must… Μια άλλη επιλογή είναι η χρήση κατάλληλου ντρέσινγκ,
προτιμήστε απλό γιαούρτι, ελαφριά σως γιαουρτιού, αλλά και το τζατζίκι είναι σχετικά
καλή επιλογή.
-club sandwich: εδώ οι συνοδευτικές πατάτες τηγανητές (τις περισσότερες φορές μόνο
συνοδευτικές δεν είναι) εκτοξεύουν τα ποσοστά λίπους, τα ποσοστά κορεσμένου λίπους, τις θερμίδες. Αποφύγετε τις τηγανητές πατάτες και έχετε κάνει ένα μεγάλο βήμα. Προτείνετε την αντικατάστασή τους με στικς καρότου, στικς αγγουριού.
-σαλάτες: εδώ τίθεται το ερώτημα: σαλάτα ως κύριο γεύμα ή σαλάτα ως συνοδευτικό; Αν η σαλάτα προτιμηθεί ως κύριο γεύμα, δηλαδή ως πιάτο που περιέχει πρωτεΐνη (κρέας, ψάρι, τόνος, αυγό), λαχανικά, άμυλο (παξιμάδι, κρουτόν, φρυγανιά, ζυμαρικά, ρύζι, όσπρια, κινόα) δε χρειάζονται προσθήκες. Δε χρειάζεται και σουβλάκι ή/και μακαρονάδα, ή/και πίτσα. Πρόκειται για πιάτο που αρκεί να καλύψει αρκετές θερμίδες, όσες περίπου ένα κύριο γεύμα (πχ η χωριάτικη σαλάτα έχει τις θερμίδες ενός κύριου γεύματος, το ίδιο και η σαλάτα του Κάισαρα). Στην επιλογή «σαλάτα ως γεύμα» έχετε στο νου να προσέξετε την ποσότητα του λαδιού (ας μην κολυμπάει η χωριάτικη), την ποσότητα και το είδος ντρέσινγκ (πχ στη σαλάτα του Καίσαρα ή τέτοιου τύπου).
-μπέργκερ: εδώ ισχύουν παρόμοια πράγματα με το club sandwich, η αποφυγή των
τηγανητών πατατών θεωρείται μια καλή λύση. Επιδιώξτε καλό κρέας, ρωτήστε για το
περιεχόμενο κρέας.
-υγιεινό σάντουϊτς: σε αυτήν την περίπτωση αφεντικό είναι ο καταναλωτής. Οι επιλογές
ψωμιού και πρόσθετων υλικών καθορίζουν σε μεγάλο ποσοστό την υγιεινότητα του εν
λόγω εδέσματος. Προτιμήστε φρέσκα λαχανικά (2-3 επιλογές), άλιπη πηγή πρωτεΐνης (αυγό, τυρί χαμηλό σε λιπαρά, καλό σε ποιότητα μπιφτέκι), αποφύγετε λιπαρά ντρέσιγκ
(προτιμήστε σώς γιαουρτιού, κέτσαπ, μουστάρδα).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img

Πρόσφατα

Δημοφιλή