Γιατί η ντομάτα ωφελεί την υγεία μας;

Η ντομάτα  περιέχει νερό (94%), πρωτεϊνες (1%), υδατάνθρακες (4%), βιταμίνες A, C, E, K, θειαμίνη, νιασίνη, Β6, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, φώσφορο, χαλκό, β-καροτένιο και λυκοπένιο.   Το λυκοπένιο είναι μια καροτενοειδής ουσία στην οποία οφείλεται το κόκκινο χρώμα της ντομάτας και που εξολοθρεύει τις ελεύθερες ρίζες. Έχει δηλαδή αντιοξειδωτική δράση. Οι ελεύθερες ρίζες είναι αυτές που ευθύνονται για την γήρανση των κυττάρων και την προσβολή τους από ασθένειες. Το 85% περίπου λυκοπενίου που προσλαμβάνει ο άνθρωπος με την σημερινή διατροφή του προέρχεται από τη ντομάτα,  και μάλιστα οι μαγειρεμένες ντομάτες περιέχουν περισσότερο.   Υπάρχουν αρκετές δημοσιευμένες εργασίες για την ωφέλεια που προσφέρει στον οργανισμό και την πρόληψη των ασθενειών, η κατανάλωση ντομάτας.    ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΑΝΤΙΚΑΡΚΙΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ,1997: Οι άνδρες που καταναλώσανε 10 μερίδες ντομάτες εβδομαδιαίως είχαν 35% λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από προστάτη και 50% μειωμένο κίνδυνο καρδιοπάθειας.    JOURNAL OF NATIONAL CANCER INSTITUTE,2003:British Journal of Urology.2004, Cancer Epidemiology Biomarkers and Prevention.2005, Journal of Urology. Έδειξαν ότι οι “οι άνδρες που είχαν μεγάλη κατανάλωση ντομάτας παρουσιάσανε μείωση εμφάνισης καρκίνου του προστάτη κατά 11% ενώ οι άνδρες που καταναλώνανε μαγειρεμένες ντομάτες παρουσιάσανε μείωση εμφάνισης καρκίνου του προστάτη κατά 19%. Ακόμη και όταν καταναλώνανε μια ντομάτα την ημέρα παρουσιάσανε μείωση εμφάνισης καρκίνου του προστάτη κατά 3%.    JOURNAL OF NUTRITION 2005: Aτομα που καταναλώνανε αρκετή ποσσότητα ντομάτας παρουσιάσανε μείωση εμφάνισης καρκίνου του παγκρέατος.     CORNELL UNIVERSITY ,USA: Δείγματα ντομάτας θερμάνθηκαν στους 88°C για 2, 15, 30 λεπτά. Η βιταμίνη C μειώθηκε κατά 10%, 15%, 29% αντίστοιχα ενώ το trans-λυκοπένιο αυξήθηκε κατά 54%, 171%, 164% και το cis-λυκοπένιο που προσλαμβάνεται καλύτερα αυξήθηκε κατά 6%, 17%, 35%. Συνολικά με τη θέρμανση στα 2, 15, 30 λεπτά τα αντιοξειδωτικά επίπεδα στις ντομάτες αυξήθηκαν κατά 28%, 34%, 62% αντίστοιχα. Δηλαδή με τη θέρμανση της ντομάτας μειώνεται η συγκέντρωση βιταμινών, αλλά αυξάνεται θεαματικά η αντιοξειδωτική δράση. Η εξήγηση για το φαινόμενο αυτό είναι απλή. Με τη θέρμανση καταστέφεται η κυτταρική μεμβράνη των κυτάρων της ντομάτας και απελευθερώνεται περισσότερο λυκοπένιο.    JOURNAL OF NUTRITION, 2003, Food and Drug Administration: Μελέτες έδειξαν ότι μόνο η φυσική πρόσληψη λυκοπένιου έχει τις πιο πάνω δράσεις. Μάλλον το λυκοπένιο δρά συνεργατικά και με άλλες ουσίες που περιέχονται στις ντομάτες και μάλιστα έχει καλύτερα αποτελέσματα όταν μαγειρευτεί με ελαιόλαδo.

πηγή : cosmopoliti.com

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img

Πρόσφατα

Δημοφιλή