spot_img

Μήλα και καρύδια…

Μήλα και καρύδια..

Τα στοιχεία του πίνακα συνδέονται με απλό ανεπιτήδευτο τρόπο. Ένα κλασσικό δείγμα still life τέχνης, φρούτα, ξ. καρποί πάνω σε ένα τραπέζι, ένα έργο του Pedro de Medina Valbuena που χρονολογείται κατά το 1645 και κοσμεί το Μουσείο του Πράδο.
 
ΤΑ ΜΗΛΑ
Οι λόγοι που ένα μήλο (για την ακρίβεια ίσως και λίγο παραπάνω από 1 μήλο) κάνει το γιατρό
πέρα είναι πάρα πολλοί:

  • 1 μήλο την ημέρα προσφέρει πάνω από το 15% των αναγκαίων φυτικών ινών, περίπου 15% των
    αναγκών σε βιταμίνη C.
    Ο πλούτος σε νερό και ίνες το καθιστούν σημαντικό όπλο για τη μείωση βάρους. Έρευνες
    δείχνουν ότι μικρή κατανάλωση μήλου (φέτες) πριν από ένα γεύμα μπορεί να οδηγήσει πιο
    γρήγορα σε πληρότητα. Παρόμοιες έρευνες που έχουν γίνει δείχνουν τη δύναμη του εν λόγω
    φρούτου στη προσπάθεια ρύθμισης βάρους.
    Τα μήλα κάνουν καλό στην καρδιά. Οι διαλυτές ίνες που περιέχει βοηθούν στην ελάττωση των επιπέδων της χοληστερόλης. Καρδιοπροστατευτικά συμβάλλουν οι πολυφαινόλες, μια εκ των οποίων βοηθά επιπρόσθετα και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Άλλα οφέλη από την κατανάλωση μήλου καθημερινά σχετίζονται:
    -με τη μείωση κινδύνου από διαβήτη τύπου 2,
    -με βελτίωση της βακτηριακής χλωρίδας (ως πρεβιοτικό),
    -με μείωση κινδύνου για καρκίνο (λόγω φυτοχημικών ουσιών),
    -με βελτίωση της εγκεφαλικής ικανότητας,
    -με προστατευτική δράση έναντι των ΜΣΑΦ

    ΤΑ ΚΑΡΥΔΙΑ
    Το να πούμε ότι τα καρύδια είναι υγιεινά εκτός από τετριμμένο, είναι και ολίγον ..υποτιμητικό. Τα καρύδια έχουν πολλαπλά οφέλη για τον άνθρωπο- είναι σούπερ τρόφιμο. Συνοπτικά μερικά από τα οφέλη είναι:
    -Είναι αντιοξειδωτικά (ίσως περισσότερο από κάθε κοινό ξ. καρπό), κάτι που τα καθιστά ικανά
    στην προστασία έναντι της κακής χοληστερόλης.
    -Αποτελούν πολύ καλή πηγή ω-3 λιπαρών οξέων (2,5 γρ ω-3 λιπαρά- κυρίως ALA- σε 30γρ περίπου καρύδια).
    -Έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, πιθανότητα λόγω του πλούτου τους σε μαγνήσιο, ALA, αργινίνη και πολυφαινόλες.
    -Ευοδώνουν την υγεία του εντέρου, μέσω της βελτίωσης της μικροβιακής χλωρίδας.
    -Οι ελλαγιταννίνες (πολυφαινόλες) αποτελούν άριστη τροφή για το μικροβίωμα και την παραγωγή εν τέλει ουρολιθίνης- ουσία προστατευτική έναντι καρκίνων ιδιαίτερα των ορμονοεξαρτώμενων(καρκίνος μαστού, καρκίνος προστάτη).
    -Βοηθούν στο αίσθημα πληρότητας, χωρίς να έχει μελετηθεί ακόμα επακριβώς ο μηχανισμός,
    πολλές μελέτες δείχνουν τέτοια δράση.
    -Φαίνεται να υποστηρίζουν την ανδρική γονιμότητα και την υγεία του σπέρματος.
    -Τέλος, έχουν αντιγηραντική δράση, υποστηρίζουν την εγκεφαλική λειτουργία, συμβάλλουν στη
    ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και στη διαχείριση του διαβήτη ΙΙ.

    ΜΗΛΑ ΚΑΙ ΚΑΡΥΔΙΑ..
    Η μητέρα φύση στην Ελλάδα μας δίδει περίπου την ίδια περίοδο φρέσκα μήλα και καρύδια.
    Οπότε τώρα σκεφτείτε να κάνετε ένα σνακ με μήλο και λίγα καρύδια, πόσα οφέλη θα έχετε !

     

Δημήτρης Π. Μπερτζελέτος
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος,MSc, ΜΕd
Γρηγορίου Ε’ 29, Τρίπολη, www.dbertzeletos.gr
 ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΜΠΕΡΤΖΕΛΕΤΟΣ
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, MΕd
Μέλος Ομάδας Ειδικών Αθλητικής Διατροφής
Μέλος Ομάδας Ειδικών Δημόσιας Υγείας
Γρηγορίου Ε’ 29, Τρίπολη
τηλ: 2710 232364
e-mail: bertzeletos@gmail.com
site: www.dbertzeletos.gr
blog:nutripolitics.blogspot.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img

Πρόσφατα

Δημοφιλή