spot_img

Οδηγός καλής διάθεσης|Αναγνωρίζω, προγραμματίζω, παρακινούμαι

Είτε μιλάμε για χρόνιο είτε για περιστασιακό, το άγχος προκαλεί domino effect στο σώμα και στο πνεύμα μας. Τα καλά νέα είναι ότι μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό.

“Μην αγχώνεσαι”, “μη στεναχωριέσαι” είναι μερικές από τις καταφάσεις και τις προσταγές που μόνο συμπονετικές δεν ακούγονται όταν βιώνουμε μια στρεσογόνα κατάσταση ή περίοδο. Είναι όμως απαραίτητα αρνητικό για τον οργανισμό μας το άγχος; Όχι, για δύο βασικούς λόγους που θα δούμε αναλυτικά στη συνέχεια.

Ο πρώτος είναι ότι το άγχος μπορεί να λειτουργεί εποικοδομητικά και να μας παρακινεί να κάνουμε περισσότερα και καινούργια για εμάς βήματα. (Ναι, σωστά το κατάλαβες, σε αυτή την περίπτωση αναφερόμαστε στο δημιουργικό άγχος.) Και ο δεύτερος είναι ότι άπαξ και κατανοήσουμε πραγματικά τις βασικές παραμέτρους του άγχους, είμαστε αυτομάτως σε θέση να το ελέγξουμε και να το μετατρέψουμε σε ωφέλιμο “σύντροφό” μας.

Για όλα αυτά, μας μιλά και μοιράζεται μαζί μας τη θετική και ρεαλιστική της ματιά η Γεωργία Χριστίνα Κανελλοπούλου, ψυχολόγος και οικογενειακή σύμβουλος. Και, κυρίως, μας βοηθά να συνειδητοποιήσουμε πότε το άγχος επηρεάζει σημαντικά τη λειτουργία του εγκεφάλου μας, αλλά και ποια άτυπα συμπτώματα υποδηλώνουν την έξαρσή του.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στις 10 Οκτωβρίου, η Γεωργία Χριστίνα Κανελλοπούλου μας βοήθησε να κατανοήσουμε καλύτερα το άγχος και να δοκιμάσουμε με πιο αισιόδοξους τρόπους να το διαχειριστούμε.

Ο μηχανισμός του άγχους

Όπως εξηγεί η Γεωργία Χριστίνα Κανελλοπούλου, όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με έναν στρεσογόνο παράγοντα, ο άξονας υποθαλάμου-υπόφυσης-επινεφριδίων είναι αυτός που θα μας κινητοποιήσει. “Ουσιαστικά πρόκειται για έναν άξονα που ενώνει το κεντρικό νευρικό μας σύστημα με το ενδοκρινικό, κι αυτός ο άξονας όταν ενεργοποιείται παράγει την κορτιζόλη, την ορμόνη του άγχους. Τότε το σώμα μας ετοιμάζεται να αντιδράσει στο άγχος, άρα να κινητοποιηθεί. Για να το ξεκαθαρίσουμε όμως, δεν είναι κακό να ενεργοποιείται αυτός ο άξονας, είναι προβληματικό για τον οργανισμό όταν ενεργοποιείται συνέχεια, καθώς μπορεί να επιφέρει ψυχοσωματικά προβλήματα”, εξηγεί.

Πώς επιδρά στο μυαλό μας το χρόνιο άγχος

Όταν έχουμε συνέχεια άγχος, ο άξονας υποθαλάμου-υπόφυσης-επινεφριδίων είναι συνεχώς κινητοποιημένος. Υπάρχουν περιπτώσεις που δεν μπορούμε να καταλάβουμε το χρόνιο, αλλά και ούτε το περιστασιακό άγχος, επισημαίνει η ψυχολόγος. Είναι αυτό που μπορεί να μπερδέψουμε με θλίψη, θυμό ή με κατάθλιψη. Ιδίως όταν κάνουμε πράγματα που δε μας ευχαριστούν πραγματικά, αγχωνόμαστε ακόμα περισσότερο για να τα φέρουμε εις πέρας, με αποτέλεσμα να εγκλωβιζόμαστε σε έναν φαύλο κύκλο συναισθημάτων. Πέρα από αυτά όμως, το άγχος επιβαρύνει τις νοητικές μας λειτουργίες, όπως τη συγκέντρωση και την προσοχή, ενώ είμαστε και πιο επιρρεπείς σε ατυχήματα!

Τι μπορούμε να κάνουμε για καλύτερη διαχείριση του άγχους

Το βασικότερο είναι να το αναγνωρίσουμε. Να καταλάβουμε πότε κάτι μας βοηθάει, μας προγραμματίζει καλύτερα και πότε κάτι μας προκαλεί άγχος. Μετά, καλό είναι να βάλουμε στη ζωή μας πράγματα που μας ευχαριστούν, όπως μπορεί να είναι η τακτική επαφή με ανθρώπους που αγαπάμε, με φίλους, με την οικογένεια. Ένα χόμπι, επίσης, που μας κάνει να χαλαρώνουμε είναι πολύ καλή ιδέα, ή η άσκηση φυσικά, αρκεί η επιλογή μας να είναι συνειδητή για να έχει ευεργετικά αποτελέσματα, και σε καμία περίπτωση να μη μας καταπιέζει.

Μερικές φορές όμως, αυτά από μόνα τους δεν αρκούν. Τα καλά νέα είναι ότι η επιστήμη έχει φροντίσει γι’ αυτό: Το συμπλήρωμα διατροφής BrainUP StressDOWN της Leriva, με τα δραστικά συστατικά που περιέχει, συμβάλλει στη ρύθμιση των επιπέδων της ορμόνης του άγχους – της κορτιζόλης – και βοηθά στη διαχείριση του άγχους, τόσο του χρόνιου όσο και του περιστασιακού.

Πρόκειται για ένα κλινικά ελεγμένο και επιστημονικά βελτιστοποιημένο συμπλήρωμα διατροφής, το οποίο περιέχει τα βασικά δομικά συστατικά των κυτταρικών μεμβρανών μας, τα φωσφολιπίδια, χάρη στα οποία υποστηρίζονται οι γνωστικές λειτουργίες του εγκεφάλου, όπως είναι η μνήμη, η προσοχή και η συγκέντρωση. Με την ταυτόχρονη δράση του BrainUP StressDOWN στον άξονα υποθαλάμου-υπόφυσης-επινεφριδίων, διατηρείται η απαραίτητη ηρεμία υπό πίεση, και έτσι επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερη διαχείριση του χρόνιου άγχους (stress), καθώς και του άγχους που προκύπτει περιστασιακά, ή πριν από συγκεκριμένες περιστάσεις, όπως είναι οι ομιλίες, οι συνεντεύξεις, οι μαθητικές και οι επαγγελματικές εξετάσεις.

Πηγή: https://www.missbloom.gr/life/1012759/xexnas-sunexeia-kai-exeis-kaki-diathesi/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img

Πρόσφατα

Δημοφιλή