40 Love | Ενεργητική αποκατάσταση – αποθεραπεία

Γράφει ο Γιώργος Παπαδόπουλος

Στο προηγούμενό μας άρθρο είχαμε κάνει εκτενή αναφορά στην σπουδαιότητα της αποθεραπείας, ύστερα από την άσκηση. Σε αυτό το άρθρο θα αναφερθούμε στην ενεργητική αποθεραπεία – αποκατάσταση.

Η χαμηλής έντασης άσκηση που εκτελείται μετά τη προπόνηση ή τον αγώνα αποτελεί την πιο δημοφιλής μορφή ενεργητικής αποκατάστασης – αποθεραπείας. Έρευνες σε αθλητές και ασκούμενους που πραγματοποιούσαν χαμηλής έντασης άσκηση για αποθεραπεία έδειξαν ότι μειώθηκαν σημαντικά τα επίπεδα του γαλακτικού οξέος. Επίσης οι αθλητές παρουσίασαν μεγαλύτερη δύναμη στην επόμενη προπόνηση σε σύγκριση με αυτούς που δεν έκαναν ενεργητική αποθεραπεία. Στον ψυχολογικό τομέα βρέθηκε θετική επίδραση με αποτέλεσμα να αυξάνεται η χαλάρωση και η προετοιμασία για την επόμενη προπόνηση ή αγώνα. Συμπερασματικά η  χαμηλής έντασης άσκηση εμφανίζεται να μειώνει σημαντικά  το συσσωρευμένο γαλακτικό οξύ στο αίμα και να επιταχύνει την αποθεραπεία των μυών. Ωστόσο πολλές φορές είναι αυτό που ξεχνάμε να κάνουμε μετά την προπόνηση γιατί δεν προλαβαίνουμε, ή γιατί η κούραση δε μας το επιτρέπει ή γιατί πολύ απλά βαριόμαστε ή βιαζόμαστε.

Πιο κάτω θα δούμε μερικά παραδείγματα ενεργητικής αποθεραπείας για να πάρουμε ιδέες ώστε να επιτύχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα:

  1. Πολλές φορές η ενεργητική αποκατάσταση κρύβεται στις ήπιες πολεμικές τέχνες. Μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις ειδικών βοηθάμε να χτίσουμε σωματική επίγνωση, δύναμη και ισορροπία.
  2. Η γιόγκα, για την οποία δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά για να καταλάβουμε την σπουδαιότητά της μας προσφέρει μια εξαιρετική διατατική γυμναστική, η οποία δίνει έμφαση στην ισορροπία και την καλή λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος.
  3. Την ημέρα της ξεκούρασης μπορούμε επίσης να την εκμεταλλευτούμε με βαράκια έως το 30% εκείνων που κανονικά σηκώσαμε τις υπόλοιπες μέρες, δίνοντας έμφαση στις πολλές επαναλήψεις. Με αυτόν τον τρόπο βοηθάμε την κυκλοφορία του αίματος στο σώμα χωρίς να ζορίζουμε τους μύες μας.
  4. Το κολύμπι επιτρέπει στο σώμα μας να είναι αβαρές ενώ ταυτόχρονα γυμνάζει τις κλειδώσεις μας και μας χαλαρώνει με τρόπους που δεν είναι δυνατοί στην στεριά. Βοηθάει τέλος την καρδιά και την κυκλοφορία του αίματος.
  5. Το βάδισμα με ήπιο, σταθερό ρυθμό σε ομαλό δρόμο, μας επιτρέπει να ανεβάσουμε παλμούς και να ιδρώσουμε χωρίς να οδηγήσουμε το σώμα μας σε εξάντληση.
  6. Τέλος για αυτούς που δεν το έχουν με το χαλαρό τρέξιμο για την ενργητική τους αποκατάσταση το ιδανικό είναι το στατικό ποδήλατό μιας και απαλλάσσει τα γόνατά μας από τους κραδασμούς του τρεξίματος.

Εν κατακλείδι πρέπει να αναφερθεί για ακόμη μια φορά ότι η αποθεραπεία πρέπει να γίνεται πάντα. Η απότομη διακοπή της άσκησης μπορεί να προκαλέσει δυσφορία σε κάθε ασκούμενο. Να θυμάστε ότι ο καλύτερος τρόπος για να βοηθήσετε τον οργανισμό σας να επανέλθει είναι η σωστή ενεργητική αποκατάσταση και βέβαια, ένας καλός ύπνος. Στο επόμενό μας άρθρο σειρά έχεί η παθητική αποκατάσταση – αποθεραπεία και τα οφέλη της.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ