spot_img

40 Love | Τα οφέλη των μυϊκών διατάσεων

Γράφει ο Γιώργος Παπαδόπουλος

Οι διατάσεις, ή αλλιώς stretching, είναι το κλειδί για μια υγιή – φυσική στάση του σώματος και αποτελούν το καλύτερο ξεκίνημα αλλά και τελείωμα ενός προγράμματος γυμναστικής. Για πολλούς είναι επίσης η απόλυτη ισορροπία μεταξύ της δύναμης και της ευλυγισίας – ελαστικότητας των μυών.

Πολλοί από εμάς τις κάνουμε ασυναίσθητα το πρωί όταν ξυπνάμε, εύκολα και χωρίς πολύ κόπο. Κάνοντας διατάσεις το πρωί αλλά και όλη την ημέρα σε τακτά χρονικά διαστήματα βελτιώνουμε τόσο την ισορροπία μας, όσο και την ευλυγισία μας. Τέλος μπορούμε να πετύχουμε την ανακούφιση από κάποιους μυϊκούς πόνους που μας ταλαιπωρούν .

Οι διατάσεις ή το Stretching είναι πολύ ουσιαστικές για όλα τα προγράμματα φυσικής κατάστασης, ανεξάρτητα από την αθλητική δραστηριότητα που επιλέγουμε. Με τις διατάσεις μπορούμε να βελτιώσουμε τη λίπανση των αρθρώσεων που σίγουρα λόγω ακινησίας ή ηλικίας, έχουν μειώσει την ευλυγισία του σώματός μας. Η ενίσχυση των μυών, μπορεί πολύ εύκολα να επιτευχθεί με καθημερινές διατατικές ασκήσεις με αποτέλεσμα να ευθυγραμμίζεται το κορμί μας και διορθώνεται η ενδεχόμενη κακή στάση του σώματος μας. Επίσης η σωστή προετοιμασία των μυών πριν από οποιαδήποτε μορφή άσκησης μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού καθώς αυτοί ζεσταίνονται με αποτέλεσμα η κίνηση να γίνεται ευκολότερη και πιο ρευστή.

Τα οφέλη των διατάσεων είναι ποικίλα και δεν εστιάζονται μόνο στην βελτίωση της επίδοσης, της ευλυγισίας, στο συγχρονισμό κινήσεων, και στο να αποφεύγεται η καταπόνηση των μυών και των αρθρώσεων. Μπορούν να έχουν οφέλη ακόμα και στο ψυχολογικό μας τομέα. Πιο συγκεκριμένα αποτελούν ένα πνευματικό διάλειμμα ανανεώνοντας τη ροή του αίματος σε όλο μας το σώμα, και φέρνοντας ψυχική ηρεμία. Επιδρούν θεραπευτικά στο άγχος, καθώς οι μύες που σφίγγουν ως στρατηγική άμυνας του σώματός μας χαλαρώνουν και διαχειριζόμαστε πιο αποτελεσματικά μια στεσογόνα κατάσταση .

Μπορεί για τους περισσότερους από εμάς να είναι η πιο βαρετή διαδικασία, αλλά δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αμελούμε τις διατάσεις, μιας και τα οφέλη τους για την σωστή λειτουργία του σώματός μας είναι πολλά. Στο επόμενό μας άρθρο θα αναφερθούμε στις ενεργητικές και παθητικές διατάσεις καθώς και στο πότε είναι σωστό να τις εκτελούμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img

Πρόσφατα

Δημοφιλή