Παθητικές και Ενεργητικές διατάσεις | ΑΕΚ Τρίπολης Τένις

Παθητικές και Ενεργητικές διατάσεις.

Ενεργητικές διατάσεις ονομάζονται οι διατάσεις που γίνονται με την μυϊκή μας δύναμη, χωρίς εξωτερικά βοηθήματα. Η δύναμη καταβάλλεται από τους  μύες που συσπώνται και δημιουργούν την κίνηση (αγωνιστές) και τους μύες που φρενάρουν την κίνηση (ανταγωνιστές).

Οι παθητικές διατάσεις είναι αυτές όπου ο ασκούμενος είναι χαλαρός, και δεν συνεισφέρει καθόλου στο εύρος της κίνησης που επιτυγχάνεται. Η δύναμη καταβάλλεται από εξωτερικό παράγοντα, είτε ανθρώπινο είτε μηχανικό και επενεργεί κατά τη διάρκεια της διάτασης.

Κατά τις ενεργητικές διατάσεις (ταλαντεύσεις, αιωρήσεις, εκτάσεις και υπερεκτάσεις) θα πρέπει ο ασκούμενος να έχει κάνει καλή προθέρμανση και όλες του οι διατάσεις να γίνονται σε αργό ρυθμό, αποφεύγοντας την ενεργοποίηση του μυοτατικού αντανακλαστικού (μηχανισμός προστασίας του μυός). Οι εν λόγο διατάσεις δεν πρέπει να γίνονται μετά από τραυματισμούς. Πρέπει να χρησιμοποιούνται ως μέσο καλής προθέρμανσης και ο στόχος είναι να γίνονται από μικρή ηλικία ώστε να συμβάλλουν στην αύξηση και διατήρηση της ευλυγισίας και κινητικότητας.

Οι παθητικές διατάσεις είναι καλό να εκτελούνται άτομα, τα οποία είναι αρκετά εκπαιδευμένα στην εκτέλεση τους διότι χρειάζεται μεγάλη προσοχή ώστε να μην επιβαρυνθούν οι αρθρώσεις. Εκτελούνται στην τελευταία τροχιά της κίνησης είναι αργές, ελεγχόμενες και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπερνικούν την αντίσταση, που θα προβάλλει ο διατεινόμενος.

Πως γίνονται σωστά οι διατάσεις:

  • Οι διατάσεις πρέπει να εκτελούνται αργά, ελεγχόμενα και όχι απότομα με βιασύνη.
  • Κατά την διάρκεια των διατάσεων πρέπει η αναπνοή να είναι φυσιολογική και την στιγμή που  η μυϊκή ομάδα βρίσκεται στο μέγιστο τέντωμα τότε συνίσταται να γίνεται η εκπνοή.
  • Συστήνονται δυναμικές διατάσεις μετά την προθέρμανση, βελτιώνοντας έτσι την απόδοσή σου κατά τη διάρκεια της προπόνησης και προστατεύοντας σε από τυχόν τραυματισμούς και στατικές διατάσεις κατά την αποθεραπεία.
  • Αν βρίσκεσαι σε κρύο περιβάλλον κάνε πολύ καλή προθέρμανση πριν τις διατατικές ασκήσεις.

Σαν συμπέρασμα μπορούμε να αναφέρουμε ότι οι διατάσεις πριν και μετά την προπόνηση είναι αρκετά σημαντικές. Πολλές φορές και κατά τη διάρκεια της προπόνησης χρησιμοποιούνται ανάμεσα στα sets στο χρόνο αποκατάστασης. Πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη μας τις ιδιαιτερότητες του αγωνίσματος αλλά και των αθλουμένων ώστε να σχεδιαστεί το ιδανικό πρόγραμμα και να δημιουργηθεί ένα κλίμα ιδανικό για την αυτοσυγκέντρωση του αθλητή. Έτσι θα μπορέσει στην επόμενη προπόνηση να δώσει το μέγιστο της προσπάθειας αφού θα έχει επανέλθει σωματικά και ψυχικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ