Σούπερ μάρκετ: Η τιμή, ξανά, το βασικό κριτήριο για τις αγορές

Η τιμή, όπως τον καιρό της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, και δευτερευόντως η ποιότητα, αποτελεί ξανά το βασικό κριτήριο επιλογής των προϊόντων από το σούπερ μάρκετ. Επειτα από ένα διάλειμμα δύο ετών, όπου η έξοδος από το μνημόνιο και στη συνέχεια η έλευση της πανδημίας οδήγησαν την πλειονότητα των καταναλωτών να βάλουν το χρηματικό κριτήριο στην άκρη και να προτάξουν τα ποιοτικά κριτήρια, το κύμα ανατιμήσεων και η ανασφάλεια για την εισοδηματική κατάσταση των νοικοκυριών το επόμενο διάστημα αλλάζουν εκ νέου τα δεδομένα.

Σύμφωνα με την πανελλήνια έρευνα του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2021-2022, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, ενώ το 2019 το 37% των αγοραστών δήλωνε ότι ψώνιζε με βασικό κριτήριο την ποιότητα έναντι 31% που ψώνιζε με βάση τη χρηματική δαπάνη, πλέον το 39% δηλώνει ότι κάνει αγορές με κριτήριο τα χρήματα που θα δαπανήσει και το 29% με βάση τα ποιοτικά κριτήρια.

Η πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα οδηγεί ολοένα και περισσότερους καταναλωτές στην επιλογή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Αν και παρατηρούνται ανατιμήσεις και στην κατηγορία αυτή των προϊόντων, παραμένουν φθηνότερη επιλογή σε σύγκριση με τα αντίστοιχα επώνυμα. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, πλέον το 50% των καταναλωτών θεωρούν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρέχουν καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην προηγούμενη έρευνα (2019/2020) ήταν 38%.

Διαβάστε τη συνέχεια εδώ: https://www.kathimerini.gr/economy/561794089/soyper-market-i-timi-xana-to-vasiko-kritirio-gia-tis-agores/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ